Petr Ševčík

Základní informace

  • Člen od: 2011–2014; členství obnoveno od 21.5.2018
  • E-mail: petr@sevcik.biz
  • Lokalita pro pracovní nasazení: Česká republika, Slovensko
  • Linkedin: Petr Ševčík
  • Webové stránky: www.sevcik.biz
  • Jazyky: čeština, angličtina

Petr Ševčík je manažer se zaměřením na změnový management, zvyšování výkonnosti a rozvoj a růst firem. V minulosti vedl strategické změnové iniciativy například ve společnostech Akzo Nobel Coatings, Makro Cash & Carry nebo Oskar (Vodafone). Zaměřuje se na firmy s potenciálem růstu a/nebo s problémy, které dalšímu růstu brání.

Funkční specializace

  • Krizový management a řízení změn
  • Řízení firem a projektový management
  • Obchod a marketing

Působení v oborech

  • Spotřební zboží (rychloobrátkové i dlouhodobé spotřeby) včetně produktů pro profesionály
  • Distribuce, retail, obchod
  • Služby (včetně technologických)

Certifikace

  • Cranfield General Management Programme (Cranfield University, UK), 2006
  • Master of Business Administration (Rochester Institute of Technology / US Business School Prague, 2001 - 2004)
  • Finanční management (VŠE Praha), 1998
  • CIMA A, B, 1996 – 1998
  • Ing. (VUT Brno, Fakulta stavební, 1986 – 1991)

 

 

Pracovní zkušenosti a vybrané realizované projekty

2016 – 2018 | Selena, General Manager CZ/SK

Finanční restrukturalizace

Segmentová a distribuční strategie

Systemizace produktového portfolia

2013 – 2016 | Akzo Nobel Coatings, Country Sales Manager CZ&SK

Po několika letech poklesu stabilizace a nárůst prodejů

Nárůst ziskovosti

Stabilizace a rozvoj hlavního distribučního kanálu: vytvoření sítě smluvních partnerů

2004 – 2009 | Makro Cash & Carry, Head of Field Operations, Marketing Manager

Spoluautor a realizátor nové strategie: změna od supermarketu pro podnikatele k profesionálnímu velkoobchodu

Vybudování divize zaměřené na profesionální zákazníky; ta se stala jednou ze tří referenčních jednotek v rámci Metro Cash & Carry International

Výrazný růst prodejů

1999 – 2003 | Oskar (Vodafone CZ), Senior Manager Sales

Transformace Retailu (od post-startup fáze k profesionálnímu prodejnímu kanálu)

Unikátní růst prodejů v Retailu prostřednictvím programu řízené zákaznické zkušenosti

Vybudování B2B týmu, spoluautor a realizátor první B2B strategie