Kamil Vaniš klientům poskytuje služby v oblasti managerského poradenství se zaměřením na transformace a M&A. V rámci multidisciplinárních projektů se věnuje finančnímu řízení, controllingu a strategickému obchodním rozvoji. Disponuje zkušenostmi z různých sektorů: strojírenství, stavebnictví, automotive, nemovitosti, zpracovatelský průmysl a retail. Kromě managerského poradenství Kamil působil jako Manager mezinárodního dodavatelského řetězce, interim obchodní ředitel a také jako finanční ředitel a místopředseda představenstva ve strojírenství.
Člen výboru
Kamil Komenda působí jako nezávislý interim manažer a konzultant zaměřený na oblast restrukturalizací, krizového řízení, revitalizace a změnového řízení nejen ve výrobních společností.
Vít Luštinec je finanční manažer s 22 lety uznávaných odborných zkušeností v oblasti financí, z toho 12 let jako CFO, v různých oblastech podpory businessu, controllingu, podnikových financí, plánování a výkaznictví, compliance, účetnictví, nástrojů a řešení P2P / Procurement, SOX a interních kontrol, daní a řízení výkonnosti. Má rozsáhlé pracovní zkušenosti v nadnárodním prostředí, zejména ve farmaceutickém nebo zdravotnickém sektoru a v různých zemích (Rakousko, Německo, Česká republika, USA a Švýcarsko). Dále s transformací vizí na praktická a efektivní řešení. Vít Luštinec je otevřená osobnost s vysokými osobními standardy a etiky.
Viliam Švehla je nezávislý odborník na logistiku a Supply Chain se zkušenostmi s řízením mezinárodního toku zboží a logistických procesů podle metodiky APICS, jakož i implementací rozsáhlých logistických projektů a nastavováním Supply Chain strategie v zahraničí (Nizozemí, Belgie, Velká Británie, Německo, Polsko, Itálie) i v České republice. Díky předchozímu sales a business development backgroundu a vice jak 20-leté praxi na manažerských pozicích Viliam rozumí komplexnosti zámérů a projektů, zejména návaznostem mezi operační a obchodní částí projektů a souvisejících priorít. Kromě aktivít v interim managementu a poradenství působí i jako přednášející lektor v MBA programech a na firemních workshopech. V předešlých pozicích Viliam působil v nadnárodních společnostech (logistický manažer pro Evropu ve společnosti Spin Master, obchodní ředitel v logistické skupině Nagel Group, obchodní manažer v Perfetti Van Melle).
Ladislav Musil má bohaté zkušenosti s finančním řízením společností, které získával postupně v několika výrobních i obchodních společnostech - Minerva Prostějov (resp. AMF REECE Czech Republic – výroba šicích strojů), Geco Tabak (největší velkoobchodní i retailový distributor tabákových výrobků v ČR a SR), Datart Inernational (součást retailového řetězce s elektronikou Kesa Electricals) a Česká pošta (kromě financí zodpovědný i za nákup a správu majetku a dočasně za personalistiku).
Firmy
BDO Group s.r.o. prostřednictvím zástupce Kamila Vaniše poskytuje svým klientům služby v oblasti managerského poradenství se zaměřením na transformace a M&A. V rámci multidisciplinárních projektů se věnuje finančnímu řízení, controllingu a strategickému obchodním rozvoji. Disponuje zkušenostmi z různých sektorů: strojírenství, stavebnictví, automotive, nemovitosti, zpracovatelský průmysl a retail. Kromě managerského poradenství Kamil působil jako Manager mezinárodního dodavatelského řetězce, interim obchodní ředitel a také jako finanční ředitel a místopředseda představenstva ve strojírenství.
Hynek Sochor je zakladatelem investičního akcelerátoru Soulmates Ventures pro projekty, které mají za cíl podpořit trvale udržitelný rozvoj. Hynek má dlouholeté zkušenosti se strategickým a operativním řízením společností včetně budování a péče o silné značky jako např. MasterCard, Škoda Auto, Puma, Ikea a další. Působil v roli CEO, jednatele, spoluzakladatele, CMO nebo řídícího interim manažera v oblasti marketingu, kde má na kontě více než 550 úspěšných projektů a 200 klientů. Díky odvážným projektům a osobním zkušenostem, dokáže Hynek přinést komplexní pohled na všechny oblasti a úskalí budování a řízení firem. Potrpí si na kvalitu, transparentnost a udržování dlouhodobých obchodních a pracovních vazeb. Do spolupráce přináší strategické myšlení, empatii, bohaté zkušenosti a schopnost vidět věci z nadhledu.„Hynek je velice zkušený profesionál s velkým rozhledem. Je nejen velice zodpovědný a pečlivý, ale zároveň dokáže velmi lidsky jednat s klienty i spolupracovníky. Spolupráce s Hynkem je prostě velice příjemná a efektivní.“
Jan Pýcha je nezávislý konzultant a Interim Manažer specializující se na oblast krizového managementu a managementu v insolvenčním řízen. V minulosti pracoval jako GŘ společností Plastika,a.s. Kroměříž, Henniges Automotive,s.r.o. Ostrava, Brano Group,a.s. a Massag,a.s. Bílovec, jako finanční ředitel skupin Kappa Packaging,a.s. a Primus Group,a.s. a rovněž jako Investiční ředitel Bonatrans Group,a.s.
Jana Šachová je finanční ředitel na seniorní úrovni finančního řízení a reportingu s více než 15 lety zkušeností s vytvářením finančních kontrol podporujících růst a úspěch firem. Praktická dovednost ovlivňovat a usnadňovat rozhodování vedení společností prostřednictvím kvalifikovaných finančních analýz a reportingu. Prokazatelné odborné znalosti v oblasti mezinárodního finančního řízení, manažerského účetnictví a výkaznictví, daňové problematiky a oblasti plánování. Praktická zkušenost s projektovým managementem. Talent pro budování, rozvoj a vedení odborných finančních týmů.
Ladislav Hladík působí jako nezávislý interim manažer a konzultant zaměřený na oblast restrukturalizací a krizového řízení výrobních společností především v oblastech strojírenského a automobilového průmyslu. V předešlých pozicích působil jako vrcholový manažer např. při restrukturalizaci německé firmy Forschner PTZ Otrokovice spol. s. r.o. nebo. při restrukturalizaci a převodu výroby firmy Groz-Beckert z Portugalska do České republiky.
Marián Lipovský má dlouholeté manažerské zkušenosti ve firmě s celkovým nadhledem na firmu, zkušenosti od marketingu, obchodu, financí až k celkovým procesním řízením operativních oddělení. Vybudování kvalitního týmu, s kterým spolupracuje, považuje za prioritu.
Martin Horský je cílevědomý sportovec, trenér, který vede pracovní týmy.
Simon Palupčík je zkušený profesionál s více než 20 lety praxe v oblasti řízení projektů a obchodní strategie. Jeho odborné znalosti zahrnují různá odvětví, včetně energetiky, chemie, petrochemie, stavebnictví a automobilového průmyslu.
O mně a co mohu nabídnout: Zkušenosti s navrhováním a zdokonalováním výrobních technologií. Jako IM a konzultační partner se specializuji na optimalizaci procesů a strategií ve výrobním průmyslu. Moje vášeň pro inovace a přístup k práci s lidmi přináší mým partnerům nejen vysoké zisky, ale také konkurenční náskok. Co o sobě říkám: Soustavné vzdělávání je na mém každodenním pořádku a nové příležitosti beru jako výzvy a součást života. Je nutné se umět opřít o pracovní tým a společně nastavovat zrcadlo našim klientům, tedy soustavně pracovat na požadavcích aktuálního trhu a snažit se být o krok napřed. Spolupracuji s dalšími předními specialisty napříč obory a poskytuji ucelené a projektové poradenství. Jsem zvyklý doručovat službu / produkt / proces na klíč, dotažený do konce.
Jiří Tužil v minulosti pracoval jako manažer kvality či projektový koordinátor, čímž získal cenné zkušenosti, které dále uplatňoval jako konzultant v rámci projektů jak v České republice, tak také v zahraničí. V současné chvíli je spolumajitelem společnosti TP Consulting s.r.o., která se zaměřuje na oblast interim managementu, poradenství a headhuntingu, kde zároveň působí jako Senior Consultant.
František působí jako nezávislý interim manažer a konzultant zaměřený v oblasti zvýšení zisku a optimalizace nákladů pro střední a velké podniky v oblastech výroby, logistiky, IT a služeb. Mnohaleté zkušenosti splnění cíle v termínu a rozpočtu s referencí jsou samozřejmostí. Popsat a identifikovat problém umí 49% lidí ve firmě, analyzovat správné příčiny dokáže 20%, implementovat řešení správně 10% a 1% dokáže problém trvale odstranit, že se už nikdy nevrátí. Změna vyžaduje zápas a následně je vždy nutné nechat prostor, aby firma změnu dokázala akceptovat. Neboli vyhladit procesy a systémy pro lidi. Nastavit ukazatele, cíle, hledat funkční a jednoduché cesty quick win s přesahem. Na začátku si položit otázky, proč a co daná aktivita (projekt) přinese. Jakou formu pro změnu použít, kolik nákladů, času, zdrojů s jakou návratností, zda je vhodná doba změny realizovat. Tento cíl je nutné průběžně udržovat a připomínat lidem v týmu, podporovat lidi, dodávat jim naději a vyhledávat správné kompetence tam, kde existují z vlastních zdrojů organizace. Je dobré zvážit plusy a mínusy před startem, jaké zdroje pokryjí jaká rizika. Proto do velkých, rychlých a rizikových projektů je rozumné jít v týmu, který spolu umí fungovat, věří si a nabalí na sebe klíčové zaměstnance, kteří změnu podporují. CAIM tyto kvality a kapacity nabízí. Počítá se splněný cíl a zároveň nesmí zůstat spálená zem, když je projekt předaný...
„Jste skutečně připraveni zgruntu změnit Vaši firemní strategii a procesy, aby se Vaše firma mohla i dále úspěšně rozvíjet?“ - Specializuji se také na reporting udržitelnosti ESG a snižování uhlíkové stopy!
Michael Skalický je nezávislý konzultant specializující se na krizový management, řízení změn, zavádění procesního a projektového řízení. Pracuje v oblasti restrukturalizace a optimalizace firem, a to ve vlastnictví soukromém i veřejném.
Jaroslav Skoták je krizový manager, který pracuje a řeší problematiku firem s určitými nestandardnostmi uvnitř společnosti. To jsou např. procesy, ekonomická a provozní problematika, operations. Vně společnosti jsou to pak především oblasti nákupní problematiky, obchodní a aftersales, poprodejní servis a další. V mnoha případech se jedná už o krizový stav. Zde nastupuje a působí jako krizový manager, zvláště s ohledem na ekonomiku společnosti. Zabývá se specializací komplexity a vazby nákupu a logistiky. Jako jeden z prvních v ČR se aktivně podílel na vývoji systematiky reverzní logistiky (RMA, zpětné toky zboží, odpisy, likvidace) u e-commerce a retail společností. Celý interní obchodně/nákupní model zpracovává v celkovém kontextu s logistikou, reverzní logistikou a poprodejním servisem, s pohledem a vstupem do podnikových financí až po P&L a výslednou Ebitdu. Výrazně pracuje s nápočty a tvorbou modelových situací při změnových procesech ve společnosti a jejich dopadech na jednotlivé departmenty a celkové výsledky společnosti. Jaroslav Skoták má více jak 20 let kontinuální praxe na pozicích obchodních ředitelů, ředitelů nákupu a ředitelů společností, včetně start-upů a exit výstupů s propojeností na due diligence společností a jejich jednotlivých samostatně analyzovaných departmentů.
Marek Smolík je zástupce společnosti Narosel SE
Robert Stahl pracuje jako nezávislý konzultant, interim a krizový manažer od roku 2018 převážně v automotive se zaměřením na oblast supply chainu, logistiky, řízení skladů, plánování výroby, nákupu a projektového managementu včetně segmentu přepravy.Má za sebou praxi na manažerských pozicích oboru od roku 1993 v nadnárodních společnostech z oblasti automotive, FMCG, farmacie nebo hi-tech.Během praxe by odpovědný za oblasti činností od dodavatelů až po zákaznický servis.Věnoval se řízení projektů přesunů provozních aktivit společnosti, start-upům a implementaci ERP s optimálním využitím IS.S "hands on" přístupem se zaměřuje se na krizový management, řešení problémů, změny a implementace, optimalizaci firemních procesů, tvorbu standardů, zlepšování efektivity, snižování nákladů a eliminace plýtvání.A stejně tak i strategie, restrukturalizace a budování efektivních týmů a jejich rozvoji.
Martin Svoboda působil v mnoha oborech od stavebnictví, softwarových služeb, zkušebnictví až po vodárenství. Pohyboval se převážně na manažerských pozicích jako finanční ředitel, ale uplatnil se i na pozicích ve statutárních orgánech akciové společnosti. Byl vlastníkem stavební společnosti i projektovým manažerem pro nasazení ERP systémů ve velkých společnostech. Stěžejními oblastmi jeho zájmů jsou finance, podnikové strategie, podnikové procesy a informační systémy (ERP). Je schopen se podílet na vedení lidí, výběrů a motivování pracovníků a nastavování procesů ve firmách. Jeho historickou zálibou bylo programování, a proto je i dnes schopen se rychle seznámit s moderními informačními nástroji, novinkami počítačových technologií a využít je ke své činnosti a pro své zákazníky. Jeho dlouholetá praxe jej naučila, že stěžejním podporovatelem úspěchu je kvalitní spolupráce, a proto propojuje činnosti své firmy Asetrim s.r.o. s Českou asociací interim managementu a dalšími společnostmi a inspirativními odborníky.
Petr Ševčík je manažer se zaměřením na změnový management, firemní transformace a rozvoj a růst firem. Jako výkonný ředitel nebo top manažer vedl strategické změnové iniciativy například ve společnostech GAS product & services, Vinograf, Akzo Nobel Coatings, Makro Cash & Carry nebo Oskar (Vodafone).
Předsedkyně
Iva Hovadová je nezávislá konzultantka a certifikovaná interim manažerka specializující se na změnové řízení, krizové řízení, restrukturalizace firem, optimalizace firemních procesů, zvyšování efektivity a výkonnosti společností, revitalizace firem, přípravu společností na nástupnictví i prodej, na oblast rozvoje obchodu, poprodejních služeb a komplexního zákaznického servisu.
Místopředseda
Pavel je krizový a interim manager v oblasti financí, controllingu, firemních procesů a obchodní strategie. Působil na manažerských pozicích ve společnostech zabývajících se retailem, velkoobchodem, sériovou i zakázkovou výrobou a automotive. Pavel má 20 leté zkušenosti v oblasti controllingu, účetnictví a řízení financí.
Ján Dolejš se zabývá změnovým, projektovým řízením a řešením nestandardních situací ve společnostech. Působí i jako konzultant a mentor. Zaměřuje se na zvyšování výkonnosti firmem posilováním firemní kultury, změnou postojů zaměstnanců nebo úpravou procesů. Má zkušenosti s řízením středních firem, ve službách, ve výrobě, v produktovém marketingu a technickém prodeji. Pracoval v nadnárodních společnostech IBM, Eurotel, v řadě lokálních výrobních a IT společnostech a také v investičním fondu. Měl na starosti personalistiku v luxusním resortu na Maledivách a řídil projekt instalace IT a elektro systému pro developera turistického resortu na Zanzibaru. S týmem prověřených kolegů realizuje i komplexnější projekty v ČR i zahraničí. Ján Dolejš je spoluzakladatelem CAIM a certifikovaným interim manažerem.
Tomáš Krýsl je nezávislý konzultant, projektový a změnový interim manažer, s profesními zkušenostmi jak z nadnárodních korporací, tak z vlastní poradenské praxe.
Od roku 1994 řídil Martin Belza řadu strojírenských a engineeringových firem z pozice výkonného či generálního ředitele, reportujícího přímo vlastníkům. Většina projektů zahájena jako krizový, nebo změnový management s postupným přechodem k růstu, rozvoji, případně prodeji firmy strategickému investorovi. Řešení řady krizových situací (povodeň, nepřátelská změna akcionáře, COVID,...). Ve firmách v pozicích zaměstnance, statutárního orgánu, spoluvlastníka, od ledna 2024 nezávislý Interim manager jako OSVČ.
"Bez měřitelných cílů výsledky nepřicházejí, uspokojení najdeme v operativě." "Můžeme se s konkurencí předhánět o korunu levnější cenou nebo budovat Brand = odlišit se. Přijít na to, proč by si zákazník měl koupit právě Náš produkt nebo službu." Martin Haluzík je Interim Manažer a konzultant, který se umí rychle zorientovat v problematice firmy. Připravit strategický plán, jak zlepšit výkonost firmy a zvýšit pozici na trhu. Specializuje se na proměnu - restrukturalizaci v marketinkově řízenou firmu, zavádění nových produktových řad a startup. Proč vlastně marketinkově řízenou firmu, respektive firmu řízenou zákazníkem? Základem každé firmy je vytvoření krycího příspěvku. K tomu potřebujeme určitý počet stálých, loajálních a platících zákazníků. Je efektivnější zákazníky získávat řízeně, než způsobem pokus omyl nebo náhodou, protože jsme měli štěstí…
Stanislav Hájek má zkušenosti s řízením dynamického růstu, reorganizací neefektivních procesů, integrací akvizic a transformací zastaralých postupů. Zaměřoval se také na digitální transformace a standardizace procesů pro dosažení efektivnějších metod řízení v komplexně členěných organizacích. Se svými kořeny v auditu je orientovaný na analýzy dat a porozumění problému přes identifikaci kořenových příčin. V minulosti působil ve statutárních orgánech výrobních a obchodních společností skupiny Smiths Group v České republice i dalších evropských zemích. Rovněž má zkušenosti z neziskového sektoru s finančním řízením a účetnictvím neziskových organizací. Spolupracuje s Controller Institut na vzdělávacích akcích v oblasti finančního řízení a optimalizace procesů.
Václav Korcan je nezávislý konzultant a interim manažer specializující se na restrukturalizace firem, optimalizace firemních procesů, krizové řízení, revitalizace a vedení společností. V současné době je spolumajitelem poradenské společnosti AD 1997 s.r.o., která se zabývá problematikou restrukturalizací, reorganizací, zvyšování výkonnosti firem a vedení společností na bázi interim managementu.
David Kozel je nezávislý konzultant a Interim Manažer specializující se naposkytování poradenských a manažerských služeb, a to zejména v provozní a exekutivní oblasti strojírenských výrobních firem. V minulosti pracoval jako výkonný ředitel, provozní ředitel, výrobní ředitel a technický manažer. V současnosti je majitelem vlastní poradenské společnosti General Five s.r.o.
Od roku 2012 řeší rizika ve středních a velkých firmách z různých odvětví průmyslu za účelem kvalitního pojistného krytí.S využitím systémového přístupu řídí rizika v oblastech jako je požární ochrana, živelní rizika, průmyslová bezpečnost, zabezpečení proti krádeži, přerušení provozu resp. kontinuita výroby, rizika z odpovědnosti, kybernetická rizika, terorismus, rizika z nezaplacení pohledávek odběratelů a další.
Zprostředkovatelé interim managementu
Společnost AJKA–SOLUTION s.r.o. je konzultační a technologická společnost zaměřující se primárně na oblast interim managementu, konzultací, auditů a odborných školení a implementaci nástrojů Průmyslu 4.0 (AR brýle, monitoring výroby/Smart factory).
Člen výboru
František Perdok, MBA je nezávislý konzultant, interim a krizový manažer zejména ve stavebnictví a strojírenství, působí na pozicích výkonný ředitel, controlling a manažer změn. Je specialista na oblast nákladového controllingu ve výrobních společnostech. Zároveň se orientuje na potřeby změn a implementací SW s aktivní rolí ve vyšším managementu. V minulosti pracoval jako ekonom a controller ve stavební a strojírenské společnosti. V současnosti je majitelem vlastní obchodně - poradenské společnosti PER PSA, s.r.o.
Petr Karásek působí jako nezávislý interim manažer a konzultant zaměřený na oblast restrukturalizací a krizového řízení zejména výrobních společností, je člen mezinárodní Tournaround Management Association a zastupuje CAIM ve Svazu automobilového průmyslu ČR. Petr Karásek byl v letech 2016 – 2022 jmenován členem Rady vlády Ministerstva dopravy České republiky. V předešlých pozicích působil jako vrcholový manažer např. při restrukturalizacích společností TATRA TRUCKS, ŠKODA Transportation, DISA Industries, KORD Group, ESSA Czech, AWELD, MICo Group či Jablonex Group nebo jako klíčový partner a specialista při dalších zhruba 15 projektech. Předtím působil dlouhodobě ve společnosti KAROSA IVECO, mj. jako konstruktér, obchodní ředitel, člen představenstva a člen širšího vedení nadnárodní skupiny Irisbus – Renault V.I.
“Jsem přesvědčený, že mezi tři nejdůležitější vlastnosti finančního manažera patří zdravý selský rozum, rychlý úsudek a schopnost dělat věci jednoduše." Tomáš Rybička je konzultant a certifikovaný Interim Manažer specializující se na oblast řízení výkonnosti a rizika firmy, řízení financí, controlling a interní kontroly. V minulosti pracoval dlouhou řadu let v controllingu ve společnostech Philip Morris, T-Mobile a Pfizer. Ve společnosti Xerox působil v oblasti řízení interních kontrol, controller (accounting) a posléze jako finanční ředitel pro Českou a Slovenskou republiku. Mimo jiné se již více než 10 let věnuje vedením odborných seminářů a inhouse workshopům týkajících se zavádění Best Practices v oblasti Financí a řízení a zvyšování výkonnosti. Mluví plynně anglicky, vystudoval VŠE a ACCA a je certifikovaný na Lean Six Sigma..
René Skýpala je interim manažer, správce majetku a konzultant specializující se na oblast krizového řízení, restrukturalizačního poradenství, procesního řízení, nákupu, projektového managementu, rozvoje obchodu a revize vnitropodnikových procesů a správy majetku. V minulosti pracoval jako ředitel logistiky a nákupu, procesní auditor, projektový manažer, manažer obchodu a podnikový právník. V současnosti je majitelem vlastní společnosti ZNÁME ŘEŠENÍ s.r.o., která nabízí služby v oblasti krizového interim managementu, auditování procesů, správy pozůstalosti a výkonu závěti, likvidace, insolvence a restrukturalizace obchodních společností a družstev a odborných jazykových překladů. Mezi jeho referenční zákazníky se řadí firmy působící v oblastech automobilového průmyslu, zejména se zaměřením na zpracování a povrchové úpravy plastů, dále strojírenství, pivovarnictví a gastronomie, facility, železničního a zbrojního průmyslu a výroby a distribuce zdravotnických pomůcek.
Revizor asociace
Je nezávislý konzultant a Interim Manažer specializující se na oblast finančního řízení, firemních procesů a nákupu. V minulosti působil jako Finanční ředitel a Operativní ředitel v oblasti farmacie, potravinářství, IT, výroby včetně zakázkové a průmyslových služeb.
Luděk Čermák je interim manažer specializující se na oblast řízení firem a corporate performance. Dále se zaměřuje na „Task Force“ ve výrobě a automobilovém průmyslu.
Peter Čurgali je nezávislý konzultant a Interim Manažer specializující se na logistiku, řízení skladů, optimalizaci a zavádění logistických procesů.
Vojtěch Janoušek je Interim Manažer a konzultant specializující se na oblast zakázkové výroby, zejména stavebnictví. V minulosti pracoval jako finanční ředitel a zástupce generálního ředitele ve stavebních společnostech s majetkovou účastí velkých nadnárodních skupin.
Michal má dlouhodobou zkušenost z českých i zahraničních firem z nefinančního sektoru. Je zvyklý pracovat v českém i mezinárodním prostředí. Rád buduje vlastní tým. V rámci svých zakázek se snaží přinášet nové pohledy a řešení, velký důraz klade na procesní řízení.