Viliam Švehla

Základní informace

  • Člen od: 10.01.2017
  • E-mail: viliams@atlantiscp.eu
  • Lokalita pro pracovní nasazení: EU
  • Linkedin: Viliam Švehla
  • Telefonní číslo: +421 911 553 221
  • Webové stránky: www.atlantiscp.eu
  • Jazyky: Professionally proficient in English, Slovak, Czech; Passive in German and Russian

Internationally experienced and APICS certified, independent freelancing interim professional in global end-to-end Supply Chain and Logistics transformation projects, with previous background in Sales and Business Development, all in all with 25+ years’ experience from managerial positions with track record from multiple industry sectors and assignments managed across borders.

Viliam strongly believes in holistic approach either to the Supply Chain or organisation as a whole, in order to truly achieve operational excellence by optimised and integrated processes. This can be achieved in close cooperation of Operations, Sales, Finance and all involved service providers and Supply Chain partners.

Viliam contributes to improve Supply Chain performance of businesses by transforming and optimising their Supply Chain strategies, designs, and all related processes and systems with focus on delivering expected result by fixing the situation, apolitically addressing findings and issues from a neutral position, following agreed project mission as the highest authority in place.

 

Funkční specializace

  • Procurement & Supply Chain
  • Turnaround / Change Management
  • Project Management
  • Board & General Management
  • Production / Manufacturing

Působení v oborech

  • Automotive
  • Business & Professional services / Consultancy / Advisory
  • Building
  • FMCG & Retail
  • Logistics & Transport
  • Manufacturing & Intralogistics
  • Pharma & Healthcare
  • Education

Certifikace

  • 2012 – Master of Business Administration (MBA) - SMA Wien
  • 2019 – Certified Interim Manager (CAIM)
  • 2020 – Certified Supply Chain Professional (CSCP) – APICS Chicago
  • 2021 – Master of Science (MSc) in Strategic Management – Apsley Business School London

Pracovní zkušenosti a vybrané realizované projekty

2014 – 2017 | ATEK (CZ), IM manažer

Vedení několika vzájemně navazujících projektů:

-         Audit vnitrofiremní logistiky a procesů souvisejících s tokem zboží z výroby do skladu. Návrh moderního řešení skladování, propočet potřebné skladové plochy dle jednotlivých skladových procesů, vytvoření layoutu skladu, selekce na míru šitých logistických technologií a výběrová řízení na jejich obstarání (regálový systém, manipulační technika, WMS).

-         Projekt nového distribučního centra Vedení projektového tímu - plánování, implementace a řízení provozní části projektu nového skladu.

-         Projekt stěhování zásob do nového skkladu Vedení projektového tímu - plánování, implementace a řízení projektu přesunu zásob a postupního transferu výroby do nového skladu bez omezení výroby a přerušení zásobování zákazníků dle jedotlivých výrobních projektů a zakázek.

2016 – 2017 | V této době důverné (CZ), IM manažer

Optimalizace modelu distribuční logistiky a výběr dodavatele přepravních služeb.

2016 – 2016 | AZ INTEC (CZ, DE), IM manažer

Vedení projektového týmu při změně distribučního modelu produktů zn. Würth v Německu. Propočet potřebné výšky zásob v Německu na základě principú KANBAN, přizpůsobení objemů výroby v ČR změnám v zásbovacím cyklu a sezónnosti, přizpůsobení procesů změnené distribuční strategii.

2015 – 2015 | AZ INTEC (CZ, IT, DE), IM manažer

Vedení projektového tímu při přesunu čísti výroby s Itálie do České republiky, resp. Německa.

2013 – 2014 | TOMY (UK, BE), IM manažer

Interní logistický audit, optimalizace přepravních procesů při zásobování zákazníků v Evropě v 9 zemích (BENL, GAS, FR, ES, IT) s cílem snížení transportních nákladů při udržení stávající úrovně SLA indikátorů. Hodnota toku zboží $160m ročně.

2012 – 2012 | SPIN MASTER (EU), Logistický Manažer

Projekt snížení logistických nákladů (námořní přeprava, skladování, přeprava k zákazníkům) se zachováním úrovně kvality a KPI indikátorů v regionech GAS, BENL, FR, IT.  Hodnota toku zboží $90m ročně.

2012 – 2012 | SPIN MASTER (IT, NL), Logistický Manažer

Projekt rozšíření distribuce zboží do Itálie z centrálního skladu v Nizozemí. Přizpůsobení SAP dispatch procesů, start distribuce v zemi s velmi specifickou distribuční strukturou (velký počet malých zásilek doručovaných velkému množství malých zákazníku na nezávislém trhu), přizpůsobení plánování objednávek dlouhým distribučním časům a trasám. Hodnota toku zboží $17m ročně.

2011 – 2011 | SPIN MASTER (FR, NL), Logistický Manažer

Projekt přemístění skladu a operačních procesů z Francie do centrálního skladu v Nizozemí. Vedení mezinárodního projektového tímu v projektu sloučení a přeorganizování homplexního balíku všech souvisejících operačních a obchodních procesů a jejich následný přesun z Francie do Holandska, respektive Bratislavy. Komplexní projekt přes celou organizaci a externí dodavatele – zákaznické objednávky (Paříž), plánování, nákup zboží a logistika (Bratislava), centrální sklad (Nijmegen), námořní a kontinentální přeprava (Rotterdam, Nimegen), IT podpora (Toronto). Přesměrování toku zboží z linky Čína-Antverpy-Paříž na linku Čína-Rotterdam-Nijmegen a přesun zbývajících zásob z Paříže do Nijmegenu (2000 palet) bez jediného dne přerušení zásobování, celková hodnota toku zboží $50m ročně.

2010 – 2010 | SPIN MASTER (NL), Logistický Manažer

Vedení mezinárodního projektového tímu projektu startu dstribuce zboží v 6 zemích EU najednou (GAS, BENL). Vybudování kompletní sady logistických procesů v nizozemském skladu z bodu nula ve spolupráci s nizozemským 3PL a v Belgii sídlícím námořním přepravcem, procesně se týkající oblastí: přeprava, proclívání a příjem kontajnerů z Číny, vnitroskladové procesy, příprava objednávek a vyskladňování, rework, přeprava k zákazníkům, KPI reporting, EDI konektivita, implementace procesů v SAP.