Zpět

ODBORNÁ KONFERENCE pořádaná Českou asociací interim managementu ve spolupráci se Sdružením automobilového průmyslu ČR a za podpory společnosti IVECO Czech Republic

Obsah semináře:

30.7.

Místo konání: Vysoké Mýto

Cílová skupina:

·     praktikující/výkonní manažeři a interim manažeři se zaměřením na střední a menší podniky, tedy zejména na české a slovenské dodavatelské firmy různého odborného zaměření; členové CAIM, členové AUTOSAPu, ostatní přihlášení

Místo: Vysoké Mýto – společnost IVECO Czech Republic, Dobrovského 74, Pražské Předměstí, 566 01 Vysoké Mýto, výšková budova vedení společnosti

Čas:    od  9:00  - do ca 15:30

-      příjezd, registrace 8:30-9:00

-      přivítání AUTOSAP + CAIM 9:00-9:10

-      představení/prezentace spol. IVECO  9:10 – 9:30

-      konference 9:45 – 13:15 (4 bloky přednášek á 25 – 30 min + diskuse 15 min = 180 min. + 15 min. přestávka mezi 2. a 3. blokem + 15 min. rezerva = 210 min = 3,5 hod.)

-      oběd 13:30 – 14:15

-      exkurze ve výrobním závodě IVECO Czech Republic  14:30 -15:30

-      ukončení, odjezd 15:30 – 16:00

Program:

-      přivítání, úvod: P. Karásek (CAIM) + Z. Petzl  (AUTOSAP) -  10 min

-      představení společnosti IVECO hostům – GŘ J. Vaněk nebo personální ředitelka A. Kozáková – 20 min.

-      1. blok: Moderní trendy v managementu - zástupce akademické oblasti - doc. Ing. Boris Popesko, Ph.D., proděkan pro výzkum a spolupráci s praxí, Fakulta managementu a ekonomiky, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

-      2. blok: Poučení pro manažery odjinud: Zkušenosti s metodami a postupy v managementu se zaměřením na dynamické změny v podnicích  - zástupce odborné profesní platformy Ing. Jindřich Minx, konzultant a praktik zaměřující se na oblast strategického řízení včetně dynamických změn v podnikatelském zaměření firem.

-      3. blok: Pohled na manažery zvenčí a z určitého odstupu: Kde je střed firemního vesmíru, podle kterého se vše ve firmě točí?  - zkušený a úspěšný exmanažer ing. Vratislav Kulhánek, dr.h.c., bývalý předseda představenstva a dozorčí rady ŠKODA AUTO, dříve působící ve vedení R. BOSCH ČR, Motor Jikov atd., následně v řadě profesních, odborných pozic či jako vládní rada

-      4. blok: Osobní marketing (interim)manažera: Jak dosáhnout toho, aby klient věděl, co umíte ještě před tím, než se potkáte osobně a chtěl si vás najmout a jak umět dobře prodat výsledky své manažerské práce - marketingový konzultant a autor prodejních technik Pavel Řehulka LL.M, partner Českého vzdělávacího centra a provozovatel portálu JakZvysitProdej.cz

-      řízená závěrečná diskuse:  Ing. Petr Karásek, MBA, LL.M – krizový manažer a místopředseda CAIM, poradce prezidenta AUTOSAP

Vstupné:

·       pro členy AUTOSAPu (možno i více manažerů za 1 člena) a CAIM zdarma

  • pro ostatní 450,- Kč (na úhradu režijních nákladů vč. oběda a občerstvení) s principem 1+1   (tedy za 1 zaplacený účastnický poplatek si může s sebou přivést 1 dalšího libovolného manažera)

Organizace:

·       garant konference  - P. Karásek (AUTOSAP, CAIM)

·       K. Šejnohová (tajemnice CAIM)

·       Z. Petzl (výkonný ředitel AUTOSAP)

·       A. Kozáková  - partner na straně IVECO Czech Republic  

1. přednáška: Moderní trendy v managementu a řízení firem se zaměřením na střední a malé výrobní a dodavatelské firmy

Úvod konference je věnován novinkám teorie managementu, a to z pohledu využitelnosti v aktuálním tuzemském prostředí středních a menších výrobních firem. Současně budou prezentovány i příklady úspěšného využití některých nových manažerských přístupů, ale i příklady neúspěšné. Diskuse bude věnována i pohledům na nedávno zaváděné manažerské postupy a praktiky, jak na ty efektivní, tak i na ty, které se v praxi příliš neosvědčily případně i na ty, kterým se manažeři českých výrobních firem nejčastěji brání a na důvody, proč tomu tak je.

- co je v oblasti teorie řízení (obecného managementu) nového, resp. nového z pohledu aktuální tuzemské praxe použitelné v tuzemských středních a menších výrobních a dodavatelských podnicích

- jsou známé nějaké příklady tuzemských firem či projektů, kde jsou tyto nové metody řízení v praxi zaváděny a jaké jsou případně zkušenosti

- jsou některé nové pohledy na nedávno zavedené (ca posl. 5 let) manažerské praktiky (v rámci obecného řízení firem), které by vedly k opuštění těchto nedávno zavedených řídících praktik a jaké jsou k tomu případně důvody

-jakým moderním řídícím praktikám zaváděným do české praxe středních a menších výrobních firem se jejich manažeři a majitelé nejčastěji brání a jaké k tomu mají důvody (neznalost, málo času se věnovat koncepčním věcem, neochota riskovat, konzervativnost, ….)

 Hlavním přínosem přednášky by mělo být to, aby posluchači uslyšeli něco nového, s čím se ještě nesetkali (včetně zajímavostí z prvních praktických aplikací těchto manažerských technik a nástrojů), motivovalo by je to k přemýšlení, diskusi či jiné potřebné aktivitě.

Druhým podobným cílem přednášky by měla být diskuse nad podobnými moderními manažerskými praktikami (nebo třeba jen jednou vybranou), které se zdály před nedávnem jako velice zajímavé, moderní, ale v praxi se třeba neuchytly, v tom případě proč a kde (příklady), nebo nepřinesly takové přínosy, které se od nich původně očekávaly.

2. přednáška: Poučení pro manažery odjinud: Zkušenosti s metodami a postupy v managementu se zaměřením na dynamické změny v podnicích

Pohled na výkonné manažery středních a menších firem působící v tuzemském prostředí zvenčí – z jiné, než manažerské či majitelské pozice očima někoho, kdo má mnohaleté zkušenosti ze spolupráce s manažery uvedené kategorie firem při řešení jejich strategických plánů a rozvoje, při řešení problémů, proč se případně jejich strategické plány nedaří plnit tak, jak by si představovali. Pohled zkušeného člověka, který již velmi rychle dokáže rozpoznat, které firmy, kteří manažeři mají sklony k různým typům problémů v důsledku stylu řízení a vedení firmy a který zná i typické reakce manažerů a majitelů v těchto a podobných situacích.  Odborník, který umí nastavit nekompromisní zrcadlo různým postupům a praktikám jak manažerů, tak i majitelů firem.

·       Základní rolí manažera je řídit hodnotu firmy – životní zkušenosti poradce promítnuté do výkonového profilu firmy, signály zdraví nebo rodícího se průšvihu. Nejsou dvě stejné firmy, ale signály hodně napoví o budoucím vývoji.

·       Strategie jako stav mysli! Co se osvědčilo, jak efektivně přistoupit k realizaci strategie. 

·       O úspěchu realizace jakékoliv strategie rozhodne firemní kultura – jaké bývají dopady  jejího podcenění?

·       Pasti rozdílné role manažerů a majitelů –„zahuštěnost“ skutečnými podnikateli, lidmi schopnými se postarat o sebe a spolupracovníky.

·       Pasti dřívějšího úspěchu: Proč mi to nefunguje tady, když v předcházející firmě jsem s tímto samým přístupem zažíval úspěch?

·       Pasti povrchnosti a nesprávného opisování: Manažeři „všeználci“, bez schopnosti pochopit podstatu situace jsou nebezpeční. Úskalí opisování od úspěšných!

·       Pasti tolerované nedůslednosti a neznalosti: Nejcennější je čas pro provedení změn, časté bitvy zájmových skupin. 80% firem ještě dnes neví, za kolik skutečně realizuje své produkty a služby, firemní mýty o ziskovosti.

·       Co dobře funguje  à Vím, kam jdu a proč tam jdu a umím získat klíčové lidi à  Komunikace, komunikace, komunikace à Méně znamená mnohdy více à Pozor na traviče studní à Chytré vůdcovství à Inovace nesmí být náhodné à Promyšlené budování klíčových způsobilostí/kořenů konkurenčních výhod à Úspěch je v detailu

3. přednáška: Pohled na manažery zvenčí a z určitého odstupu: Kde je střed firemního vesmíru, podle kterého se vše ve firmě točí?

Vrcholoví manažeři a majitelé (středních a menších firem) jsou často zahledění do sebe a vnímají svoji roli a postavení výrazně topocentricky  - mají pocit, že jsou středem určitého vesmíru kolem sebe.

Pohled zvenku na top manažery a majitele firem může být někdy pro někoho i úsměvný; jiní top manažery a majitele neberou příliš vážně nebo je dokonce kvůli této jejich soběstřednosti nesnáší.

Nejkvalifikovanější pohled na top manažery a majitele firem tedy může mít zejména ten, kdo si dostatečně tuto roli topmanažera se všemi plusy i mínusy sám prožil, ale současně už v této roli není a z určitého nadhledu a odstupu může kvalifikovaně roli top manažerů i majitelů firem glosovat.

Přednáška se zaměří na to, jaké jsou nejdůležitější prvotní záležitosti, které musí topmanažer po jmenování do funkce ve střední a menší výrobní firmě udělat, aby jeho mise netrpěla hned od počátku výrazným rizikem neúspěchu, a to zejména ve vztahu k majitelům firmy (tedy v rámci problematiky corporate governance).

Součástí diskuse k přednášce bude i to, jaké nejčastější problémy ve vztahu majitelského a manažerského řízení se v tuzemských středních a menších firmách vyskytují, jaké mají příčiny a k jakým koncům obvykle vedou.

4. přednáška: Osobní marketing (interim) manažera: Jak dosáhnout toho, aby klient věděl, co umíte ještě před tím, než se potkáte osobně a chtěl si vás najmout a jak umět dobře prodat výsledky své manažerské práce.

Jedno ze známých manažerských přísloví praví, že „Není důležité jen umění docílit pozitivních výsledků, ale důležité je i tyto pozitivní výsledky umět vhodně prodat.“ Jsou kvalitní manažeři, kteří toto umění ovládají, a přitom to na nikoho nepůsobí nijak vychloubačně či sebeprezentačně. Jsou také ale kvalitní a pracovití manažeři, kteří mají pocit, že za ně budou samy hovořit jen konkrétní výsledky jejich práce. Ti jsou pak často zklamáni v situaci, kdy si výsledky jejich tvrdé práce s lehkostí přivlastní někdo jiný z kategorie těch, kteří sice vlastními kvalitními výsledky příliš neoplývají, o to více umí to málo, co se jim podařilo, prezentovat, či ještě hůře – umí velmi dobře prezentovat i výsledky druhých, jako by to byly výsledky jich samotných.

Manažeři musí umět prezentovat výsledky činnosti své firmy nejen různým skupinám ve firmě a kolem firmy, včetně vlastníků, bank, dodavatelů, zákazníků, médiím apod., ale musí umět také prodávat sami sebe. Jak „prodávat“ manažera a management jako takový, aby to splnilo svůj účel, a zároveň, aby to přílišnou sebechválou nezkazilo třeba i pozitivní dojem.

Jak vnímá toto manažerské téma Pavel Řehulka? Takto se vžívá do pozice (interim)manažera a jeho klienta:

„Je-li vaše firma v problémech, najměte si mne jako (interim)manažera. Mám znalosti a zkušenosti s řešením podobných situací. Flexibilně přijdu, zanalyzuji, vykonám, změním. Mé služby budou také ale vykoupeny nemalými náklady. Svěříte projekt, divizi či celou firmu jakémusi (interim)manažerovi? Já ale udělám vše, co bude v mých silách proto, abych vaši firmě pomohl vyřešit její problémy. Chcete mne za partnera?“

Zkusme však jako (interim)manažeři na chvíli vystoupit ze své pozice odborníka, který ví, že dané firmě skutečně může pomoci. Vžijme se do pozice majitele či šéfa správní rady, který má na takovou nabídku přistoupit. Pokud není již v naprosto bezvýchodné a kritické situaci, rozezní se mu logicky v hlavě při takové nabídce varovné signály: „Kdo to vlastně je tento (interim)manažer? Vždyť ho vůbec neznám? Co když mi chce firmu vytunelovat, pro někoho zcizit? Můžu mu vůbec věřit? Nerozbije i to málo, co mi tady ještě zůstalo a funguje? Nerozhádá mi lidi? Neodradí zákazníky, dodavatele? Nebudou to vyhozené peníze?“

Každý z nás, kdo se věnujeme poradenské a expertní práci víme, že naše praxe a zkušenosti pomohou klientům přeskočit řadu vývojových kroků, pomohou se poučit ze zprostředkovaných chyb druhých v podobných situacích. Nebo tím ušetříme spoustu drahých pokusů a omylů. Potíž je ale v tom, že naši potenciální klienti to nevědí. A pokud na ně půjdeme zhurta, spíš si tím všechny dveře můžeme zavřít.

Podobná situace se znovu a znovu opakuje i během projektu či činnosti pro klienta. I když vás klient již více poznal, stále je třeba rozvíjet vztah a komunikaci s ním, stále je třeba vhodně „prodávat“ informace, náměty, návrhy či výsledky, aby měl klient dostatečný pocit kontroly nad situací, a na druhé straně i dostatečný pocit důvěry ve svého (interim)manažera. Osobní marketing (interim)manažera vyžaduje víc, než jen vizitku a vlastní vědomí toho, že sami víme, co umíme a co děláme. O našich zkušenostech, práci, výsledcích a důvěryhodnosti musíme přesvědčit také naše klienty. A to často ještě před tím, než se potkáme osobně.

Jak to udělat? Podrobnosti se dozvíte na přednášce marketingového poradce Pavla Řehulky s názvem "Osobní marketing interim manažera: Jak dosáhnout, aby klient věděl, co umíte ještě před tím, než se potkáte osobně a chtěl si vás najmout a jak umět dobře prodat výsledky své práce".

PŘEDSTAVENÍ VYSTUPUJÍCÍCH A ORGANIZÁTORŮ

Ing. Vratislav Kulhánek, dr.h.c.

Ing. Vratislav Kulhánek je jeden z nejzkušenějších českých top manažerů, dlouholetý předseda představenstva a dozorčí rady nejvýznamnějšího českého podniku ŠKODA AUTO. Vratislav Kulhánek je absolventem VŠE Praha, následně získával profesní a manažerské zkušenosti nejprve v oblasti stavebnictví a posléze zejména v automobilovém průmyslu, počínaje společností Motor Jikov, následně zakládal a řídil společnost Robert Bosch ČR. Své vzdělání si dále rozšířila absolvováním European Business School. Vratislav Kulhánek byl také 10 let velmi úspěšným prezidentem Sdružení automobilového průmyslu ČR. Po skončení mnohaleté mise pro ŠKODA AUTO předával a předává své znalosti a bohaté zkušenosti na různých platformách – ať již v rámci působení ve vedení Svazu průmyslu a dopravy, ve správních radách významných univerzit, mezinárodní obchodní komory, jako vládní rada či v rámci různých projektů, přednášek a profesních sdružení.

Ing. Jindřich Minx

Ing. Jindřich Minx patří mezi nejvíce vytížené poradce, konzultanty a lektory v oblasti strategického řízení, inovací a podnikatelských přístupů. Jeho znalosti a zkušenosti vycházejí z bohaté osobní odborné i manažerské činnosti přímo v podnicích, kde začínal jako strojař konstruktér, posléze řídil významnou strojírenskou firmu a následně svoji činnost vykonával pro desítky českých i zahraničních firem – namátkově Hewlett Packard, Chemopetrol Litvínov, Johnson&Johnson, Skanska, ISPAT Nová huť, Jitona, Mora Moravia, Prazdroj, Osram, Škoda Auto, Škoda Plzeň, Třinecké železárny, Unipetrol, Bonatrans, Paramo, Frýdlantské strojírny, Plzeňské městské dopravní podniky, New Techologies Research Centre při ZČU Plzeň, Tawesco  atd. Své manažerské schopnosti uplatňoval i jako zakládající partner a ředitel firmy Inventa Consulting. Je také absolventem řady prestižních mezinárodních manažerských programů (MCE, G. Käser, Synectics) a své znalosti si rozšiřoval studijními pobyty v zahraničí. Jindřich Minx je také autorem řady originálních poradenských technik a konceptů.

Pavel Řehulka, LL.M

Pavel Řehulka je velmi zkušeným marketingovým konzultantem, se kterým manažeři a majitelé firem probírají to nejdůležitější: Jak přivést nové zákazníky a získat objednávky, když na první pohled všichni posuzují hlavně cenu a daná firma není svými produkty a službami tou nejlevnější. Jako marketingový detektiv tedy ve firmách pátrá po tom, proč k nim zákazníci přicházejí a co od nich skutečně kupují. Hledá v mysli zákazníků a naší nabídce to, co způsobí, že zákazníci řeknou: „Chci to vaše řešení a žádné jiné“. A pomáhá nastavit další prezentaci zákazníkům tak, aby se neplýtvalo penězi na aktivity, které tento výsledek nepřinášejí. Pavel Řehulka je spoluautorem knihy "10 zlatých pravidel péče o zákazníka". Za posledních 10 let jako marketingový poradce ovlivnil osobně či svými materiály prodejní strategii mnoha významných českých firem, například DB Schenker, Jablotron, Walmark, Linde, CS Beton a další.

Jeho přednáška však bude vůči jeho výše uvedenému profilu trochu netypická, protože se zaměří nikoliv na prodej a poskytování služeb firmami, ale na marketing a „prodej sama sebe“ z pozice vrcholového manažera, případně interim manažera. Tedy jak dosáhnout, aby majitel firmy či její představenstvo věděli, co umíte ještě před tím, než se potkáte osobně a chtěli vás angažovat, resp. jak vhodně, ale pravdivě a férově „prodávat“ svoji manažerskou činnost a její výsledky.

doc. Ing. Boris Popesko, Ph.D.

Ing. Boris Popesko aktuálně působí jako akademický pracovník v pozici proděkana pro výzkum a spolupráci s praxí Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a Vysoké škole podnikání a práva, a.s. V roce 2005 ukončil doktorské studium v oboru ekonomika a management a v roce 2010 byl habilitován v oboru ekonomika a management podniku. Profesně se zaměřuje na oblast podnikové ekonomiky, metod řízení nákladů a výkonnosti a ekonomiku služeb a zdravotnictví. Byl řešitelem několika výzkumných projektů (GAČR, Ministerstvo zdravotnictví ČR) a je autorem řady monografií a vědeckých článků. Během své dosavadní profesní kariéry absolvoval značné množství zahraničních pobytů – účasti na konferencích, seminářích nebo univerzitách jako hostující profesor. Více než deset let se věnuje také podnikovému poradenství a vede také firmu, zaměřenou na poradenství v oblasti řízení a snižování nákladů a zvyšování výkonnosti.

Ing. Petr Karásek, MBA, LL.M

Petr Karásek je nezávislý interim manažer a odborný konzultant zaměřený na oblast krizového řízení, restrukturalizací firem a dalších dynamické změny ve firmách. V minulosti působil jako manažer zodpovědný za restrukturalizaci například ve společnostech Škoda Transportation, DISA Industries, KORD Group,  AWELD či v Jabloneckých sklárnách a České mincovně, přičemž předtím působil řadu let společnosti Karosa (dnes Iveco) od pozice konstruktéra postupně přes další pozice až po funkci obchodního ředitel a člena představenstva. V nedávné době dokončil významný projekt záchrany a restrukturalizace známého českého výrobce těžkých terénních vozidel TATRA. Petr Karásek absolvoval Strojní fakultu VUT, MBA na Sheffield Hallam University a program LL.M na Právnické fakultě Masarykovy University v Brně se zaměřením na korporátní, obchodní a pracovní právo. Petr Karásek je vicepresidentem České asociace interim managementu, členem nadnárodní Turnaround Management Association, aktuálně je zapojen i do aktivit modernizace a revitalizace českého Sdružení automobilového průmyslu a působí jako vládní rada pro bezpečnost silničního provozu.