Štítky: článek
4.5.
Je vaše firma přitažlivá pro zaměstnance?
Tato otázka a s ní spojené aspekty se řešily na dalším workshopu, který uspořádala Česká asociace interim managementu pro zájemce z řad manažerů, podnikatelů a zástupců malých a středních firem. Ve spolupráci s Regionální hospodářskou komorou Brno proběhla 27. 4. v Brně debata s našimi předními interim manažery o přitažlivosti firem pro zaměstnance. Téma reflektuje aktuální nedostatek pracovníků na trhu práce, který trápí stále více firem, ale také propastný rozdíl mezi řízením firem v ČR a na západ od nás.
Hlavní iniciátor akce Martin Haluzík(člen CAIM) se ve svém proslovu věnoval různým úskalím rozvoje firem. Přestože problémy firem související s růstem jsou poměrně časté, firmy na ně nejsoupřipraveny, nechtějí si je přiznat a nezvládají je. Doporučení interim manažera na otázku, jak si udržet dobré renomé, se dá shrnout takto: „Přepněte z řízení zisku na řízení hodnoty“. Podle Martina Haluzíka je důležité zaměřit se na 4 hlavní okruhy: vize společnosti musí fungovat jako cíl, manažeři nesmí zapomínat na personální marketing, aby byli zaměstnanci ztotožněni s vizí společnosti, a také na controlling, který má vazbu na budoucnost. Manažeři by měli řídit firmu marketingově a budovat tak silný brand, který přetrvá i v „horších“ časech.
Dalším interim manažerem, který se podělil s přítomnými o své zkušenosti, byl předseda CAIM Vít Buchta. Zaměřil se na to, jak zaujmout a motivovat zaměstnance. Hovořil o odlišných přístupech jednotlivých generací k pracovnímu vytížení i hodnotám, ze kterých je potřeba vycházet.Například pro generaci mladých lidí narozených po roce 1976, nazývanou generace Y, není důležité jisté pracovní místo a stálý plat oproti předchozí generaci X. Generace Y dává přednost svému osobnímu životu, a proto taky požaduje flexibilní zaměstnání, kde není omezen osobní volný čas. Předseda CAIM popsal také jednotlivé finanční a nefinanční benefity, které se ve firmách používají běžně i méně obvykle.
Atraktivitou firem se zabýval také certifikovaný interim manažer Tomáš Rybička a připomenul časté nedostatky a nešvary v řízení českých firem. Popsal podstatu IKIGAI a našel paralely v řízení pracovní síly. Přidal aktuální čísla nezaměstnanosti a popis základní situace na pracovním trhu ČR. Představil zároveň podstatu i výhody interim managementu v praxi a popsal rozdíl mezi interim manažerem a poradcem či poradenskou firmou. Mezi hlavní přednosti interim manažera patří jeho odbornost, zkušenosti, nestrannost, finanční nezávislost, rychlost, flexibilita a orientace na cíl nikoliv zisk.
Diskuse s účastníky workshopu potvrdila, že firmy buď neřeší problémy, které jim sice hrozí, ale zatím je nepálí, nebo je už pálí, ale s jejich řešením si nevědí rady. Jsou však ochotni se učit i měnit své zaběhnuté postupy, když jim opravdu jde o rozvoj firmy.
-
-
Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce, přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky či k zapamatování nutného uživatelského nastavení - nelze je vypnout. Název Poskytovatel Účel Typ/expirace PHPSESSID Caim.cz Hlavní cookie pro přístup k session datům uloženým na serveru. Viz níže Cookie (14 dní) order Informace k aktuální objednávce Session basketItems Informace k položkám v objednávce Session currency Aktuálně zvolená měna Session look Aktuálně zvolené nastavení vzhledu a chování Session clicked Uložení informací o tom, na co bylo kliknuto Session savedCategorySettings Nastavení kategorií Session seenPopUps Informace o tom, které pop-up okno již bylo zavřeno Session productUids Slouží k uchování nastavení parametrů u nabízených položek na webu Session productOptions Slouží k uchování nastavení parametrů u nabízených položek na webu Session customImages Slouží k uchování nastavení parametrů u nabízených položek na webu Session customTexts Slouží k uchování nastavení parametrů u nabízených položek na webu Session clickedCookie Caim.cz Uložení informací o tom, na co bylo kliknuto Cookie (1 Rok) inactiveScripts Caim.cz Uložení informací o tom, který skript byl vypnut Cookie (1 Rok) -
Ostatní cookies jsou cookies, které spadají do kategorie statistické a marketingové analýzy webu nebo jiné cookies třetích stran - lze je vypnout (kliknutím na daný název). Název Poskytovatel Účel Typ/expirace GTM head - - - GTM body - - -
-
-
Jako cookie se v protokolu HTTP označuje malé množství dat, které se uloží na počítači uživatele. Při každé další návštěvě téhož serveru pak prohlížeč tato data posílá zpět serveru. Cookies běžně slouží k rozlišování jednotlivých uživatelů, ukládají se do nich uživatelské předvolby apod. Zákon uvádí, že můžeme ukládat cookies na vašem zařízení, pokud jsou nezbytně nutné pro provoz této stránky. Pro všechny ostatní typy cookies potřebujeme vaše povolení.