Viliam Švehla

Základní informace

  • Člen od: 10.01.2017
  • E-mail: viliams@atlantiscp.eu
  • Lokalita pro pracovní nasazení: EU
  • Linkedin: Viliam Švehla
  • Telefonní číslo: +421 911 553 221
  • Webové stránky: www.atlantiscp.eu
  • Jazyky: anglický, slovenský a český aktivně, německý, ruský pasivně

Viliam Švehla je nezávislý odborník na logistiku a Supply Chain se zkušenostmi s řízením mezinárodního toku zboží a logistických procesů podle metodiky APICS, jakož i implementací rozsáhlých logistických projektů a dizajnováním Supply Chain strategie v zahraničí (Nizozemí, Belgie, Velká Británie, Německo, Polsko, Itálie) i v České republice. Díky předchozímu sales a business development backgroundu a vice jak 20-leté praxi na manažérských pozicích Viliam rozumí komplexnosti zámérů a projektů, zejména návaznostem mezi operační a obchodní částí projektů a souvisejících priorít. Kromě aktivít v interim manažmentu a poradenství působí i jako přednášející lektor v MBA programech a na firemních workshopech.

V předešlých pozicích Viliam působil v nadnárodních společnostech (logistický manažer pro Evropu ve společnosti Spin Master, obchodní ředitel v logistické skupině Nagel Group, obchodní manažer v Perfetti Van Melle).

Funkční specializace

  • Krizový management a řízení změn
  • Řízení firem a projektový management
  • Logistika & Nákup

Působení v oborech

  • FMCG
  • Automotive
  • Pharma
  • Building
  • Logistika a zasilatelství
  • Vzdělávání a školství

Certifikace

  • 2012 - Master of Business Administration (MBA)
  • Sales Manager Akademie Wien
  • 2019 – Certifikát Interim Managera

Pracovní zkušenosti a vybrané realizované projekty

2019                      GREEN SWAN PHARMACEUTICALS (CZ), IM manažer         

Audit nákupních a logistických (zejména skladových) procesů. Návrh optimalizace provozní strategie a logistických procesů, včetně prvků standardizovaného S&OP cyklu a outsourcování některých logistických aktivit.

 

2017                      STADA PHARMA (SK), IM manažer         

Audit nákupních procesů lokální pobočky mezinárodní farmaceutické skupiny. Existující S&OP proces zmapován, optimalizován, popsán a vizualizován v novovytvořené sadě Standard Operational Procedures dokumentů a diagramů. Po zaškolení pracovníků logistického oddělení odevzdány odporučení vedoucí k dalším zlepšením procesů.

 

2016 – 2017        FRUJO (CZ), TOJE (CZ), IM manažer         

Optimalizace modelu distribuční logistiky a výběr dodavatele přepravních služeb. Poradenství při uzavírání smlouvy s vybraným přepravcem. Projektová podpora plynulé implementace přechodu distribuce z vlastní přepravy na nového 3PL operátora.

 

2014 – 2017 | ATEK (CZ), IM manažer

Vedení několika vzájemně navazujících projektů:

-         Audit vnitrofiremní logistiky a procesů souvisejících s tokem zboží z výroby do skladu. Návrh moderního řešení skladování, propočet potřebné skladové plochy dle jednotlivých skladových procesů, vytvoření layoutu skladu, selekce na míru šitých logistických technologií a výběrová řízení na jejich obstarání (regálový systém, manipulační technika, WMS).

-         Projekt nového distribučního centra Vedení projektového tímu - plánování, implementace a řízení provozní části projektu nového skladu.

-         Projekt stěhování zásob do nového skkladu Vedení projektového tímu - plánování, implementace a řízení projektu přesunu zásob a postupního transferu výroby do nového skladu bez omezení výroby a přerušení zásobování zákazníků dle jedotlivých výrobních projektů a zakázek.

2018 – 2020        DECEUNINCK (DE, PL, BE), IM manažer         

Vedení několika vzájemně navazujících projektů a pozic v regionu CEE (střední a východní Evropa + DACH):

  • Upgrade regionálního S&OP procesu, identifikace a optimalizace úzkých míst, přemapování, popis a vizualizace v dokumentech Standard Operational Procedures, příprava na celoregionální implementaci.

  • Na dobu 1 roku nabídnuta a přijata pozice regionálního Supply Chain Managera pro region CEE + DACH s místem práce v Německu. Demand forecasting, Supply planning, podíl na strategickém rozhodování skupiny ohledně struktury provozních oddělení. Řízení týmů plannerů ve dvou zemích (DE a PL). Implementace výše zmíněného projektu standardizovaného S&OP procesu v pravidelných a pevných týdenních/měsíčních intervalech. Podíl na vyhledání, obsazení a zaškolení pozice nástupcem.

  • Po odevzdání funkce Supply Chain Managera řízení regionálního CEE S&OP cyklu po dobu dalšího roku z pozic S&OP managera a Demand plannera. Implementace softwaru Arkieva na Demand forecasting a příprava kroků vedoucí k integraci S&OP procesů v obou regionech EU (západní a střední/východní Evropa)

2016 – 2016 | AZ INTEC (CZ, DE), IM manažer

Vedení projektového týmu při změně distribučního modelu produktů zn. Würth v Německu. Propočet potřebné výšky zásob v Německu na základě principú KANBAN, přizpůsobení objemů výroby v ČR změnám v zásbovacím cyklu a sezónnosti, přizpůsobení procesů změnené distribuční strategii.

2015 – 2015 | AZ INTEC (CZ, IT, DE), IM manažer

Vedení projektového tímu při přesunu čísti výroby s Itálie do České republiky, resp. Německa.

2013 – 2014 | TOMY (UK, BE), IM manažer

Interní logistický audit, optimalizace přepravních procesů při zásobování zákazníků v Evropě v 9 zemích (BENL, GAS, FR, ES, IT) s cílem snížení transportních nákladů při udržení stávající úrovně SLA indikátorů. Hodnota toku zboží $160m ročně.

2012 – 2012 | SPIN MASTER (EU), Logistický Manažer

Projekt snížení logistických nákladů (námořní přeprava, skladování, přeprava k zákazníkům) se zachováním úrovně kvality a KPI indikátorů v regionech GAS, BENL, FR, IT.  Hodnota toku zboží $90m ročně.

2012 – 2012 | SPIN MASTER (IT, NL), Logistický Manažer

Projekt rozšíření distribuce zboží do Itálie z centrálního skladu v Nizozemí. Přizpůsobení SAP dispatch procesů, start distribuce v zemi s velmi specifickou distribuční strukturou (velký počet malých zásilek doručovaných velkému množství malých zákazníku na nezávislém trhu), přizpůsobení plánování objednávek dlouhým distribučním časům a trasám. Hodnota toku zboží $17m ročně.

2011 – 2011 | SPIN MASTER (FR, NL), Logistický Manažer

Projekt přemístění skladu a operačních procesů z Francie do centrálního skladu v Nizozemí. Vedení mezinárodního projektového tímu v projektu sloučení a přeorganizování homplexního balíku všech souvisejících operačních a obchodních procesů a jejich následný přesun z Francie do Holandska, respektive Bratislavy. Komplexní projekt přes celou organizaci a externí dodavatele – zákaznické objednávky (Paříž), plánování, nákup zboží a logistika (Bratislava), centrální sklad (Nijmegen), námořní a kontinentální přeprava (Rotterdam, Nimegen), IT podpora (Toronto). Přesměrování toku zboží z linky Čína-Antverpy-Paříž na linku Čína-Rotterdam-Nijmegen a přesun zbývajících zásob z Paříže do Nijmegenu (2000 palet) bez jediného dne přerušení zásobování, celková hodnota toku zboží $50m ročně.

2010 – 2010 | SPIN MASTER (NL), Logistický Manažer

Vedení mezinárodního projektového tímu projektu startu dstribuce zboží v 6 zemích EU najednou (GAS, BENL). Vybudování kompletní sady logistických procesů v nizozemském skladu z bodu nula ve spolupráci s nizozemským 3PL a v Belgii sídlícím námořním přepravcem, procesně se týkající oblastí: přeprava, proclívání a příjem kontajnerů z Číny, vnitroskladové procesy, příprava objednávek a vyskladňování, rework, přeprava k zákazníkům, KPI reporting, EDI konektivita, implementace procesů v SAP.